[ A は  B です。 ]
A ve B arasindaki ilişkiyi ifade eder.A ve B 'nin herikiside isim grubudur.
[ は ] edatının Türkçe'de karşılığı yoktur.

私は 林  です。(watashi wa hayashi desu.)
Ben Hayashiyim.(Hayashi kişi ismidir,bizdeki Ayşe gibi.)

私は 先生 です。(watashi wa sensei desu.)
Ben öğretmenim.

私は 学生 です。(watashi wa gakusei desu.)
Ben öğrenciyim.

[A は  B では ありません。]
[A は  B です。] kalıbının olumsuz cümle şeklidir.

私は 林  では ありません。 (watashi wa Hayashi deha arimasen.)
Ben Hayashi değilim.

私は 先生 では ありません。(watashi wa sensei deha arimasen.)
Ben öğretmen değilim.

私は 学生 では ありません。(watashi wa gakusei deha arimasen)
Ben öğrenci değilim.

Not: [は] edatı,

1. [は] edatı,herhangi bir cümlenin ana konusunu gösterir.
2. [は ]edatı, hiragana alfabesinde (ha) は ile gösterilir.Ancak sadece[ は] (wa)edatını belirtirken (wa) şeklinde okunur.[は] (wa) edatını Hiragana alfabesinin [わ ]harfiyle yazmak yanlış olur.

İlk dersimiz burda bitti...

Comments (1)

On 31 Aralık 2008 13:03 , Adsız dedi ki...

Paylaşımınız için çok teşekkürler. Derslerinizin devamını bekliyoruz.